perjantai 27. toukokuuta 2011

Ahneena kirjoihin

Nyt on varmistettu se, että lukijani saavat lisää postauksia lukemistani kirjoista. Löysin netistä hienon kaupan, osoitteessa www.antikka.fi. Se on monen antikvariaatin yhteinen verkkokauppa.

Olen kerännyt kirjoja koko ikäni, ja tällä hetkellä niitä on varmaankin noin 2000 kappaletta. Suurimman osan olen ostanut antikvariaateista, mitä kiertelin ympäri Suomea yhdessä elämäni vaiheessa. Eniten minulla on sotahistoriaan liittyvää kirjallisuutta, tai yleensä historiaan. Nykyään luen hyvin vähän kaunokirjallisuutta, jos haluan jotain kevyempää, valitsen dekkarin.

Tuolla Antikka verkkokaupassa oli oikein hyvin lajiteltu kirjat eri aiheittain, niin niitä oli helppo selata. Nykyään ostan eniten elämäkertoja, niitä oli siellä 300 sivua eli varmaan yli 3000 kappaletta. Minuun kyllä iski ahneus, kun selailin niitä sivuja. Vaikka kuinka toppuuttelin itseäni, että saanhan tilata uudestaan lisää, niin loppujen lopuksi postista  tuli 32 kirjaa.

Valikoimaa oli todella runsaasti, ja hinnat erittäin kohtuullisia. Enimmäkseen hinnat oli 3-15 € välillä. Tietysti sieltä löytyi myös keräily harvinaisuuksia, jotka olivat kalliita. Kuitenkin verrattuna uusiin kirjoihin, joiden hinnat ovat pilvissä, tein erittäin edulliset kaupat.

Ostin useita Winston Churcillistä kertovia kirjoja. Taistelut Englannista toisessa maailmansodassa, on uusin kiinnostukseni aihe. Sitten löysin mielenkiintoisia elämäkertoja venäläisistä kulttuurihenkilöistä, esimerkiksi Leo Tolstoin vaimosta kertovan kirjan. Myös Benazir Bhuton ja Menachem Beginin elämäkerrat on nyt minulla.

Olen siis aivan täpinöissäni, kun olen niin tyytyväinen kirja saaliiseeni. Mistähän aloittaisin lukemisurakkani?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti