maanantai 15. elokuuta 2011

Nimettömät viestit

Olen kirjoittanut tätä yritykseni blogia, nyt lähes vuoden, ja olen yhtä hurahtanut kirjoittamiseen, kuin alussakin. Toukokuussa avasin toisen blogin Hämeen Sanomien verkkoliitteeseen nimellä Yrittäjän ajatuksia. Hämeen Sanomien blogi on tarkoitettu kirjoituksille, jotka koskevat talouselämää tai yrittäjyyttä, myös siellä kirjoitan harrastuksistani kissoista, ja sotahistoriasta.

Kummastakin blogista olen saanut paljon kiitosta, ja Purkkiarmeijan komentajan tilastot näen itse, ja lukijoita on jo tuhansia kuukaudessa. Kaikki ei kuitenkaan kiittele, eikä tietysti tarvitsekaan. Negatiiviset viestit tulee kuitenkin nimettöminä kortteina postin kautta hoitolaani. Se tuntuu erittäin epämiellyttävältä, jopa pelottavalta. Olen päätellyt viesteistä, että ne koskee tuota Yrittäjän ajatuksia blogia.

En ymmärrä mitä ihmisen päässä liikkuu, kun jaksaa nähdä vaivaa, ja kirjoitella kortteja. Viimeisimmässä luki muunmuossa, että hän lopettaa blogin lukemisen. Sehän olisi enemmän, kuin toivottavaa. Miksi ihmeessä sitten lukee, jos ne on niin huonoja, ja ärsyttäviä. Toisaalta lukemisen voi lopettaa ihan noin vain, siitä ei tarvitse erikseen ilmoittaa minulle.

Olen ottanut talteen nämä kortit, ja jos niitä tulee lisää olen päättänyt viedä ne poliisille. Tuli todella paha olo, kun postilaatikosta tipahtaa kortti, jossa ei ole lähettäjän nimeä. Se asia mitä niissä kirjoitetaan, ei loukkaa minua millään tavoin, ja sen voisi laittaa julkiseen kommentointi osioon, mutta se tekee pelottavan tunteen, kun lähettäjä ei uskalla paljastaa henkilöllisyyttään.

1 kommentti:

  1. Nimetön ilkeilevä postikortti töihin on paljon inhottavampaa kuin nimetön kommentti blogiin. Tsemppiä!

    Toivottavasti allekirjoittamattomat postit loppuvat ja ihmiset oppivat antamaan palautetta omalla nimellään.

    VastaaPoista