perjantai 18. marraskuuta 2011

Hyviä keskuteluja asiakkaiden kanssa

Olen aina sanonut, että asiakaspalvelu on ollut minulle elämän yliopisto, olen niin paljon oppinut toisilta ihmisiltä. Tänäänkin kävin ihanan keskustelun yhden pitkäaikaisen asiakkaani kanssa, hän on käynyt hoidossani jo kahdeksankymmentäluvun alkupuolelta saakka. Vuosien varrella on huomattu, että lukeminen on kummallekin tärkeä harrastus. Hän itse on sitä ikäluokkaa, että muistaa vielä sota-ajan ja lukee myös mielellään sotakirjoja ja elämäkertoja.

Tänään sain taas loistovinkin, hän kertoi lukeneensa Stella Polaris kirjan ja minä en edes tiennyt, että siitä oli hiljattain tehty kirjakin. Stella Polaris ei varmaankaan sano yhtään mitään suurimmalle osalle asiakkaistani. Se on jatkosodan aikaisen operaation nimi,joka tehtiin , että Suomen päämajan tiedustelutiedot saatiin turvaan Ruotsiin ettei Neuvostoliitto saisi niitä käsiinsä. Suomen sodan aikaista tiedustelua johti Aladar Paasonen, joka on jäänyt aika mystiseksi hahmoksi. Hän oli myös Mannerheimin hyvä ystävä ja kirjoitti Marsalkan muistelmat neljäkymmentäluvun lopulla Sveitsissä, toinen kirjoittaja oli Heinricks.

Olen tosi kiitollinen kirjavinkistä joka oli minulle erittäin tärkeä ja saan hyvän kirjan viikonlopuksi. Samaisen rouvan kanssa keskustelemme aina Suomen vanhoista kulttuurisuvuista joista on nyt paljon ilmestynyt muistelmia ja elämäkertoja. Esimerkiksi Elsa Haavio-Mannilan koottu kirjeenvaihto oli kummallekin elämys. Olen saanutkin häneltä runsaasti kirjavinkkejä vuosien varrella ja olen taas itse yrittänyt levittää niitä muille kirjaharrastajille. Olen myös suunnitellut, että tekisin tuohon blogin sivuun listaa niistä kirjoista joita suosittelen, niin muutkin saisivat vinkkejä. Pidän itse kovasti, jos saan kirjasuosituksia jostain, niin sehän voisi olla hyvä lisäpalvelu tähänkin yhteyteen. Nyt pitää vaan bloggauskurssilla kysyä Kortesuon Katleenalta, että miten se tehdään, itse kun olen aika tumpelo ymmärtämään noita Bloggerin neuvoja?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti