maanantai 23. tammikuuta 2012

Kysymyksiä asiakaskortissa

Nykyään, kun meille tulee uusi asiakas pyydämme häntä täyttämään asiakaskortin. Tiedän, että minulla käy paljon asiakkaita jotka eivät ole tätä korttia täyttäneet ja selitys on se, että se ei ollut vielä tapana kahdeksankymmnetäluvulla. Aikaisemmin minä täytin kortin ja kysyin kysymykset asiakkaalta, nykyään kortti on enemmän ruksitehtäviä, niin on helpompi asiakkaan itse se täyttää.

Kortissa kysytään hyvin tarkkaan asiakkaan terveyden tilasta ja silloin on syytä muistaa, että me todella tarvitsemme näitä tietoja. Meillä on myös erittäin tiukka vaitiolovelvollisuus ja kortteihin ei pääse käsiksi muut kuin minä ja Mari. Me teemme hyvin kokonaisvaltaista hoitoa ja silloin on todella tärkeää tietää esimerkiksi asiakkaan käyttämät lääkkeet. Pitkän kokemukseni kautta olen oppinut, että erittäin monella lääkeaineella on suuria vaikutuksia ihoon. Hoidon kannalta toivoisinkin, että saisin mahdollisimman tarkkaan tietää lääkkeet ja sairaudet.

Koen myös suurta uteliaisuutta siitä, että mitä huomioita voin ihossa tehdä liittyen asiakkaan kokonaisvaltaiseen terveyden tilaan. Olen varmaankin omassa ammattikunnassani parhaiten selvillä lääkkeiden, sairauksien ja ihon yhteispelistä. En siis ole utelias pahansuopuuttani, vaan olen innokas tietämään mitä asiakkaani ihossa ja hyvinvoinnissa tapahtuu. Ellette halua kirjoittaa asiakaskorttiin asioitanne, niin yhtä hyvin voitte kertoa ne meille suullisesti. Toisaalta ymmärrämme myös sen ellette kerro meille asoitanne ja hyväksymme sen kunnioituksella. Yleensä kuitenkin huomaan ihosta monia asioita mitä ei ole kerrottukaan ja itse kerron huomioni asiakkaalle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti