sunnuntai 9. joulukuuta 2012

Vanhat naiset vähissä vaatteissa

Kiltti taivaan isä anna minulle sen verran järkeä, että en enää tässä iässä kulkisi puolialasti julkisilla paikoilla. Minulla on ihan perustelutkin tälle pyynnölleni.

En katsonut itsenäisyyspäivänä presidentin juhlia, koska olin vaihteeksi uppoutuneena Rukajärven taisteluihin. Mieheni kuitenkin näytteli minulle netistä muutamia ihan kohahduttavia kuvia ja järkyttävin oli Eija-Riitta Korholan paljaat rinnat. En ole itseäni pitänyt koskaan minään puritaanina pukeutumisen suhteen ja olen aina tykännyt käyttää syvään uurrettuja kaula-aukkoja ja muutenkin naisellisia asuja. Siinä yritän kuitenkin pitää varani, että mikä näytti päälläni hyvältä kaksikymmentävuotta sitten voi tänään olla kauhistus. Keski-iänkin ylittänyt nainen voi pukeutua naisellisesti ja seksikkäästi, mutta se menee paljon helpommin överiksi, kuin parikymppisillä.

Eija- Riitta Korhola on tietysti pukeutujana ihan omaa luokkaansa, koska hän on aina melkein alasti. Olen kiinnittänyt siihen huomiota jo vuosikausia, että hän käyttää TV: n poliittisissa keskusteluissa sellaisia mekkoja missä minä en enää kehtaisi näyttäytyä edes uimarannalla. Silloin, kun hän vielä edusti kristillistäliittoa se oli ihan ristiriitaista ehkä kokoomuksen mandaatilla sen paremmin ymmärtää. Hänen kohdallaan olen tullut siihen tulokseen, että se on suorastaan joku mykkyrä hänen persoonassaan tuo tarve näytellä itseään julkisesti.

Minä en ole mikään pukeutumisneuvoja ja moni pitää minun vaatevalintoja ihan katastrofeina, mutta sen neuvon antaisin ettei kannata yrittää näyttää nuoremmalta käyttämällä nuorison vaatteita. On lähes säälittävää, kun kuusikymppinen pukeutuu teinityttöjen vaatteisiin. Nuorekkaasti voi pukeutua ja minusta kannattaa välttää myös itseä vanhentavia vaatteita. Mielestäni kaupoista löytyy ihan kivoja railakkaan nuorekkaita juttuja yli viisikymppisillekin ilman, että ne vaikuttaa naurettavilta. Ihan luonnonmukainen tosiasia on, että viisikymppisen vartalo ei näytä kaksikymppiseltä ilman korjausleikkauksia. Siksi minusta olisi parempi peittää kriittisimmät kohdat. Tärkeintä on muistaa, että alusasut ovat hyvät ja ne muotoilee ja tukee vartaloa kunnolla. Hyvälaatuiset sukkahousutkin saavat sääret näyttämään paljon paremminlta, kuin muuten. Iän kertyessä suosittelen, että juhlavalmisteluissa luota hyvään kosmetologiin ja ammattitaitoiseen alusasukauppiaaseen. 

1 kommentti:

  1. Anonyymi14:43

    Täyttä asiaa puhut taas! Ilmeisesti tuolla Korholalla on joku itsensäpaljastamisvietti.
    Ostin teiltä taas niin kivan huulipunan väriltään Rosewater, että olen supertyytyväinen. Itse en olisi sitä osannut valita, koska se oli kylmempi väri, kuin yleensä käytän. Onneksi taas luotin asiantuntijaan.
    Se luomiväripaletti mikä nyt näyttää olevan tarjouksessa on kestänyt minulla ainakin kolme vuotta ja vieläkin rasia on ehjä ja värejä vähän jäljellä. Sijoituksena se oli erinomainen, mikään meikkirasia ei ole ikinä käytössäni pysynyt ehjänä näin kauaa. Ja ne pinsetit toimii varmaan lopun ikääni.
    Kiitos, olet ehdottomasti oman alasi asiantuntija.

    Leena

    VastaaPoista