perjantai 18. heinäkuuta 2014

Toimittajatkin lukee Purkkiarmeijan komentajaa

Olen ilokseni huomannut, että toimittajat sekä lehdistä, että TV:stä ja radiosta ovat löytäneet blogini. Sellaista en osannut odottaa, kun aloitin blogin kirjoittamisen. Melkein viikottain joku aikakausilehdentoimittaja kysyy apua johonkin ihonhoitojuttuun. Autan tietysti mielelläni ja olen iloinen, että kysytään koska lehdissä on niin paljon ihan virheellistä tietoa ihonhoidosta ja kosmetologin työstä.

Viime talvena Yle:n toimittaja Maarit Tastula tiiminsä kanssa oli kiinnostunut työstäni ikääntyneiden naisten kanssa. Olimme jo sopineetkin, että Avec Tastula sarjaan oli tullut osa meidän hoitolasta ja asiakkaastani. Se valitettavasti peruuntui, koska heidän suunnitelmansa muuttui. Nyt sain TV:stä toisen kyselyn joka myös liittyy näihin ikääntyviin asiakkaisiini. Olen ihan innolla lähdössä siihen mukaan ja ilmeisesti yksi osa ohjelmasta kuvataan meidän hoitolassa. Enempää en uskalla jutusta vielä sanoa, koska en tiedä miten salaisia nämä suunnitteluvaiheet ovat. Sen tiedän, että kuvaus menee elo-syyskuulle ja ohjelma tulee ulos marras-joulukuulla.

Itse haluan nostaa esiin sitä miten tärkeitä nämä yli 70-vuotiaat ovat kuluttajina. Aina puhutaan siitä miten kalliiksi vanhukset tulee yhteiskunnalle, mutta kukaan ei huomaa, että he pyörittävät isoa osaa Suomen palveluyrityksiä. Meiltä putoisi liikevaihto lähes puoleen, jos kaikki yli seitsemänkymppiset jäisi pois. Moni kasikymppinen asiakkaani hoitaa puolisoaan kotona ja toimii siinä sivussa lastenlasten kuskina ja vahtina. He tekevät monenlaista hyväntekeväisyystyötä, puhumattakaan siitä miten paljon he kuluttavat kulttuuripalveluja. Heillä on intoa käydä teattereissa, konserteissa ja bussiretkillä ja moni käy säännöllisesti kansalaisopiston tunneilla. Toivoisin, että tämäkin näkökulma huomioitaisiin.

Näitä blogikirjoituksia saa lainata, mutta toivoisin, että ilmoittaisitte siitä minulle. Olen myös aika tarkka siitä mihin ohjelmaan ja lehteen lähden mukaan. En halua mihinkään sensaatiojuttuihin, enkä Seiskalehteen. Olen sen verran asialinjalla itse, että mikään hömppäjuttu ei ole minua varten.

1 kommentti:

  1. Anonyymi14:22

    Hei !
    voiko skin hydrating boosterin laittaa multivitamin power serumin alle kosteuttamaan?

    VastaaPoista