sunnuntai 10. syyskuuta 2017

Dermalogican valtti on koulutus

Dermalogica on maailman johtavin ammattilaskosmetiikkasarja ja siihen ei ole päästy turhaan. Koko hoitosarja kehitettiin kosmetologeille jotka haluavat oppia uutta ja pitää ammattitaitonsa mahdollisimman hyvänä.

Dermalogican pitkä taival huipulle

Dermalogican perustajat aloittivat ensin koulutusjärjestelmän ja kosmetiikkasarja kehitettiin myöhemmin. Jo 1970-luvun lopulla Amerikkaan perustettiin kosmetologien jatkokoulutusjärjestelmä IDI ( International dermalogist institut) joka jatkokoulutti jo alalla työskenteleviä kosmetologeja. IDI:ltä saattoi ostaa parin päivän, tai lyhemmänkin luennon mistä tahansa ihonhoitoasiasta ja 1980-luvulla yhtiö laajensi jo Eurooppaankin. Suomessa kosmetologikoulutus on maailman parasta ja esimerkiksi Amerikassa kosmetologit käyvät vaan muutaman kuukauden kurssin. Tämän takia maailmalla tarve näihin lisäkoulutuksiin on ollut todella suuri ja tuo yhtiö menestyi hyvin. Koulutuksen myötä huomattiin ettei markkinoilta löydy kosmetiikkaa joka olisi tarpeeksi kehittynyttä  kokeneelle ja ammattitaitoiselle kosmetologille. Yleensä kosmetiikkasarjat panostivat etupäässä kuluttajille myytävään kosmetiikkaan. Tätä tarvetta täyttämään kehitettiin Dermalogica joka tuli Amerikan markkinoille 1980-luvun lopulla. Seurasin ulkomaalaisista lehdistä miten Dermalogica nosti arvostustaan ja heti, kun se tuli Suomeen 1990-luvun lopulla olin heidän ensimmäisessä esittelytilaisuudessa. Mari oli ollut minulla töissä jo muutaman vuoden ja hänkin oli jo tuolloin mukanani. 

Kosmetologin pitää sitoutua kouluttautumiseen

Dermalogican tapa myydä kosmetiikkaa kosmetologeille on aivan ainutlaatuinen. Mikään muu kosmetiikkasarja ei vaadi näin paljon kosmetologilta eikä ole yhtä valikoiva jälleenmyyjiensä suhteen. Dermalogican perusvarasto tällä hetkellä maksaa lähemmäksi 10.000€ ja tätä sijoitusta ei tehdä ellei ole tosissaan oman yrittäjyytensä kanssa. Sarjaa ei voi ostaa ellei aluksi käy 10-15 työpäivää kestävän peruskoulutuksen. Näin taataan, että kosmetologi osaa varmasti tehdä työtä juuri näillä tuotteilla ja vain siten saavutetaan parhaat tulokset. Peruskoulutuksen jälkeen kosmetologi sitoutuu käymään Dermalogican järjestämissä koulutuksissa noin 5-10 kertaa vuodessa. Uutuustuotteita ei yleensä saa myyntiin ellei osallistu niiden päivän kestäviin lanseerauskoulutuksiin. Suomen Dermalogicamaahantuoja on PR-Cosmetic ja heillä on ollut koko tämän ajan kouluttajana Mari Salokannel joka on mielestäni meidän ammattikunnan paras kouluttaja. Hän ja muut eurooppalaiset kouluttajat käyvät ensin Dermalogican Los Angelesin konttorin järjestämät koulutukset ja he taas siirtävät oppimansa meille asiakastyötä tekeville kosmetologeille. Näin me saamme uudet tiedot Helsingissä maahantuojan koulutustiloissa Mannerheimintiellä. Olen itse nähnyt, että Dermalogica pitää todella kiinni tästä koulutusasiasta. Hämeenlinnassa on ollut kaksi Dermalogicaa myyvää kauneushoitolaa joilta sarja on haettu pois, koska kouluttautumisesta ei ole huolehdittu. 

Arvostan suuresti Dermalogican koulutuksia

Minulle tämä jatkuva ajantasalla pitävä koulutus on erittäin arvokas asia. Tiedän varmasti saavani oman alani uusimmat tiedot ja pystyn pitämään ammattitaitoni mahdollisimman hyvänä. Tämä motivoi todella paljon ja sitä kautta tuleva verkosto on hieno asia. Kuluttajalle tästä on kaikista suurin hyöty. Ostaa hän Dermalogicahoitolalta kasvohoidon, tai hoitotuotteen hän voi luottaa siihen, että kosmetologi on ammattitaitoinen. Nykyisinhän kauneushoitoloita on ilman, että kenelläkään työntekijällä olisi kosmetologikoulutus. Tämä ei ole mahdollista Dermalogicahoitoloissa. Nykyisin uusien tuotteiden lanseeraukset pyritään pitämään kaikissa maissa yhtä aikaa. Kosmetologit saavat koulutukset samana päivänä ja uusi tuote tuodaan myyniin yhtä aikaa koko maailmassa. Kuluttajille uuden tuotteen markkinoille tulo on jännittävä prosessi joka pitää mielenkiintoa yllä. Uuden tuotteen markkinoille tulo kerrotaan noin parikuukautta aikaisemmin. Sen jälkeen kuluttajille suunnattua tietoa annetaan pikkuhiljaa muutaman viikon välein. Kosmetologit koulutetaan yhden päivän ajan uutta tuotetta varten ja kun koko maailman Dermalogicakosmetologit ovat tietoa täynnä uutuustuote tulee myyntiin yhtäaikaa. Seuraava uutuustuote Precleanse Balm lanseerataan 25.9 ja seuraavana päivänä se on kaikkialla myynnissä. Meillä se esitellään Pimeän Kaupan iltana 29.9, tervetuloa hoitolaan silloin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti