tiistai 22. helmikuuta 2011

Punapäät eivät pääse taivaaseen

Olen ollut kampaajan suhteen vähän hukassa jo pitemmän aikaa. Aina kun löydän hyvän kampaajan, niin hän muuttaa joko paikkakuntaa, tai vaihtaa ammattia. Toivottavasti se ei kerro siitä, että olen hankala asiakas. Hiusteni suhteen olen ehkä vaikea, koska en osaa itse tehdä tukalleni yhtikäs mitään. Eikä hiusten laittaminen kiinnosta minua tipan tippaa. Haluan sellaisen tukan, jota pesen muutaman kerran viikossa, ja annan vaan kuivua itsekseen, ja sitten niiden pitää olla kauniit ja siistit kaiken aikaa. Ei siin aivan vähäinen vaatimus. Olen toki valmis käymään kampaajalla vaikka kerran viikossa, jos se katsotaan tarpeelliseksi, mutta itse en ala tukkaani väkertelemään.

Nyt löysin mukavan kampaamon ja kampaajan, vielä oman firmani läheltä. Kampaamo Riitukasta Tiina Kuikka on nyt pari kertaa laittanut tukkaani, ja uusinut myös värisävyn. Nyt olen tyytyväinen punapää. En koskaan ole harrastanut mitään pliisuilua, vaan tukkani saa näkyä kotoa kirkolle. Tiinalla oli heti hyvä näkemys mitä sävyä tarkoitan, ja hän on sen verran hiljattain valmistunut kampaaja, ettei ole vielä kaavoihin kangistunut.

On myös kiva olla asiakkaana, kun voi luottaa tekijään. Voi vaan istua tuoliin, ja antaa ammattilaisen tehdä mitä haluaa. Voin lämpimästi suositella Tiinaa, jos joku on hyvää kampaajaa vailla. Koululaisena muistan sanonnan, ettei punatukkaiset pääse taivaiseen, mutta en syytä kampaajaani siitä. En minä olekaan matkalla taivaaseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti