keskiviikko 13. huhtikuuta 2011

Innokas koululainen

Olen aivan innosta piukkana. Aloitan tällä viikolla opiskelun Suomen Yrittäjäopistossa, suoritan yrittäjän erikoisammattitutkinnon.

Kouluikäisenä en ole koskaan ollut mikään innokas opiskelija, ja varmaan olin aika ärsyttävä oppilas, koska kyseenalaistin aina kaiken. En edes kosmetologikoulussa ollut mikään hyvä oppilas, koska en ollut ahkera. Ja olin liian usein erimieltä opettajien kanssa. Näin jälkeenpäin tiedän, että olin tyypillinen yrittäjäluonne. En halunnut tehdä asioita, joiden logiikkaa en ymmärtänyt.

Kuitenkin nyt aikuisena, olen opiskellut työni ohella jatkuvasti. Käyn jatkuvasti oman ammattini koulutuksissa, mutta sen lisäksi olen osallistunut erilaisiin projekteihin ja koulutusohjelmiin jotka liittyvät yrittäjyyteen. Harrastuksieni takia olen myös ollut jos jonkinlaisessa opiskelussa mukana.

Nyt on kuitenkin mennyt parisen vuotta, kun viimeksi osallistuin pitkäkestoisempaan opiskeluun. Aloin jo tuntea taantuneeni, ja hain jo pitkään jotain innostavaa yritystoimintaan liittyvää opiskelua. Sitten päädyin kyselemään Suomen Yrittäjäopiston tarjontaa, koska sehän on minulle ihanteellinen paikka, koska heidän tilansa on aivan omaa firmaani vastapäätä. Ei ainakaan tule kulkemisvaikeuksia. Mitään tutkinnon suorittamisen tarvettahan minulla ei ole, mutta haluan opiskelulla olevan päämäärän.

Sovin myös koulutussuunnittelijan kanssa, että opiskeluuni liitetään enemmän sosiaalisen median koulutusta, koska se on ensisijainen innostukseni aihe. Ja sosiaalisen median taidot ovat välttämättömiä, jos meinaa yrittäjänä pärjätä.

Pidän teidät lukijani ajantasalla opiskeluni suhteen. Olen siitä niin innoissani, että varmaan saatte siitä lukea useinkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti