torstai 22. syyskuuta 2011

Hedelmöityshoidot ja iho

Olen omien kokemusteni kautta ollut erityisen kiinnostunut hedelmöityshoitojen vaikutuksesta ihoon. Hormoonitoiminta on ihontoiminnan perusasia kaikki mikänvaikuttaa ihmisen hormonaaliseen tilanteeseen, vaikuttaa myös ihoon.

Hedelmöityshoidot ovat lisääntyneet huomattavasti tällä vuosituhannella. Niistä myös puhutaan paljon enemmän. On aika yleistä, että meille tulee uusi asiakas, jolla on tullut äkillisiä iho-ongelmia, ja taustalla on lapsettomuushoidot. Usein asiakas itse jo kertoo, että on sellaisissa hoidoissa, ja voisiko se olla syy ihon tilanteeseen.

Lähes aina on kysymys ihon rasvoittumisesta. Yleensähän myös raskausajan iho-ongelmat on rasvaisuudesta johtuvia, eikä kuivuudesta. Yksi yleinen syy hedelmöityshoitoihin on polykystiset munasarjat, ja henkilön kenellä on polykystiset munasarjat on jo yleensä alunperinkin rasvoittuva iho. Olen myös oppinut jo kokemuksen kautta, että mieto alkuvaiheen lääkitys Clomifem saattaa aiheuttaa finnejä, ja rasvoittumista.

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että jos omaa rasvaisen ihon, ja on menossa hedelmöityshoitoihin, niin kannattaa kääntyä kosmetologin puoleen. Varmaan ylibpuolet rasvaihoisista reagoivat hedelmöityshoitoihin iho-ongelmilla. Kosmetologin pitäisi olla myös valveutunut, ja tietää hoitojen kulusta, ja siinä kohtaa voisin itsestäni sanoa, että olen varmaan ammattikuntani jäsenistä parhaiten perehtynyt hedelmöityshoitoihin. Seuraan koko ajan netistä, ja lehdistä mitä uutta sillä saralla tapahtuu, ja nykyään minulla on koko ajan 2-3 asiakasta joilla hoito on kesken.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti