perjantai 30. joulukuuta 2011

Vuoden viimeiset haukkumiset

Olen aivan järkyttynyt! Kävin äsken postissa kesken päivän viemässä verkkokaupan paketteja. Menin autolla koska paketteja oli niin monta. Käännyin Tavastilan kulmalla Saaristenkadulta Palokunnankadulle ja vastaan oli tulossa hieno, iso auto joka oli vielä aivan Saaristenkadun alkupäässä. Tein ehkä virhe arvion, että auto oli kauempana, kun luulin ja kun olin kääntymässä näin, että hänelläkin oli vilkku Palokunnankadulle. Hänellä oli siis etuajo oikeus minuun nähden, jos hän olisi ollut lähempänä ja minä nähnyt vilkun. Olin ilmeisesti liian hidas liikkeissäni koska auton kuljettaja suivaantui ihan käsittämättömän paljon.

Koko matkan perässäni postin eteen hän soitti torvea, vilkutti valoja ja näytteli juntin merkkiä. Yritin sanoa anteeksi peruutuspeilin kautta ja pelästyin, että onko nyt autossani jotain vialla, kun hän koko ajan takani tööttää. Laitoin autoni parkkiin postin eteen ja siinä sattuikin olemaan enemmän tilaa ja hän parkkeerasi perääni aivan takapuskuriin kiinni, etten päässyt karkuun. Nousin autosta ja menin hymyillen pyytämään anteeksi, jos hän joutui jarruttamaan takiani. Hän oli noin 60-70 vuotias mies ja huusi aivan raivona, miten tyhmä olen.

Jätin asian sikseen ja kävelin parkkimittarille, mutta hänkin nousi autosta ja tuli perässäni huutaen, ettei laki tunne pahoillaan oloa tai anteeksi pyyntöä. Selitin vielä, että se oli inhmillinen erehdys, mutta hänen mukaansa laki ei tunne sitäkään. Koko kadun väki katseli ihmeissään tilannetta ja huutoa, katsoin parhaaksi kävellä postiin ja nollata tilanne. Mies oli aivan raivosta kuuro ja oli aivan sama mitä sanoin. Luulin jo, että hän jatkaa postiin perässäni koska hän käveli vähän matkaa jäljessäni ja haukkui minua.

Suorastaan tärisin, kun tulin äsken hoitolaan takaisin ja sain hermostumisesta kaulaani urticarian eli nokkosrokko ihottuman. Se tulee minulle aina, kun hermostun tai jännitän. Sitten satuin katsomaan firmani kännykkää, joka on minun henkilökohtaisella nimellä. Siellä oli teksti Sa###an ku##pää, terveisin volvon omistaja.

Nykyään on tietysti hyvä, että autorekisterikeskuksesta saa auton omistajan nimen, mutta tuo oli nyt hiukan yli reagointia. Myönnä, että hän järkytti minua ja pahoitti syvästi mieleni aivan turhasta haukkumalla, koska mitään vahinkoa ei tapahtunut ja minä en mitenkään pahasti etuillut. Jään miettimään vielä pitkäksi aikaa miten joku voi niin kovasti haukkua aivan vierasta ihmistä. Itse olisin marmattanut tutuille ja tuosta tilanteesta en kenellekään koska se oli ihan normaalia ajoa kovassa kaupunkiliikenteessä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti