tiistai 16. lokakuuta 2012

Verkkokupasta apua pigmenttiläskiin!

Luit ihan oikein otsikko on verkkokupasta apua pigmenttiläskiin. Pitäisiköhän minun harkita koko blogin lopettamista, kun alan tehdä niin kammottavia kirjoitusvirheitä, että pääsen kohta Iltalehden etusivulle. Kuinkahan moni huomasi, että syyskuun puolella kirjoitin Hupputarjouksesta. Ainakin pari päivää ehti sellainnen otsikko olla ennen, kuin luin sen uudestaan. Tarkoitus oli kertoa Huipputarjouksesta.

Minä itse olen joskus saanut ihan paperipostina tarjouksen Verkkokupasta ja virhe pomppasi silmille heti. Se on varmaan järkyttävin mainoskirje mitä olen koskaan saanut ja se jäi ikuisesti mieleen. Nyt joka kerta, kun kirjoitan verkkokaupasta joudun tarkistamaan mitä siinä lukee, kun olen itse tehnyt saman virheen kymmeniä kertoja. Jostain syystä pigmenttiläiskäjutuista puolet kertoo pigmenttiläskistä ja juttu menee ihan läskiksi. Olen ehkä sen verran vähäisesti käyttänyt vielä tietokonetta, tai kirjoituskonetta, että teen sen kanssa ihan erilaisia kirjoitusvirheitä kuin käsinkirjoittaessa. Osaako kukaan kertoa miksi ihmeessä minulta kirjainten paikat vaihtuu tosi helposti. Lauseessa melkein puolet sanoista olisi näitä kirjaimien paikkoja vaihtaneita sanoja ellen tarkistaisi sitä koko ajan.

Tästä huomaan miten paljon nykyhetki on muuttunut siitä ajasta, kun aloitin yritykseni 1980. En olisi silloin ikinä kuvitellut, että kirjoittaminen liittyisi osaksi liiketoimintaani. Nyt se on parisen vuotta ollut arkipäivääni, käytän noin vartin päivässä tämän blogin päivittämiseen. Minulle itselleni se on ollut erittäin mieluisa työ ja koska lukijamäärä koko ajan lisääntyy, niin kai tästä lukijatkin tykkää. Ihmettelen kovasti miksi ei muut pienyrittäjät ole lähteneet palvelemaan omia asiakkaitaan näin. Tämä on ollut loistava tapa päästä vuorovaikutukseen muidenkin, kuin hoidoissa käyvien asiakkaiden kanssa. Tietysti sitä kontaktia mikä tulee suoraan asiakkaan kanssa kasvotusten ei mikään voita, mutta blogi on sitten seuraavaksi paras.

Yrittäjälle on aivan kullanarvoista kuulla asiakkaiden toiveita ja mielipiteitä. Ne kommentit mitä tänne asiakkaat kirjoittavat luetaan tarkasti ja yritämme aina ottaa Marin kanssa niistä opiksi. Yksityishenkilön muoti-tai kauneusblogissa helposti tulee tärkeämmäksi sen kirjoittajan sanoma. Myönnän myös, että minusta tuntuu monen bloggaajan nauttivan omista kuvistaan netissä, koska niitä niin kovasti viljellään. Minä haluan ehdottomasti, että meidän blogi toimii kahteen suuntaan. Voin jakaa tietoani ja ammattitaitoani muille ketkä siitä hyötyvät ja saan taas itse oppia näistä kommenteista. Olkaa kilttejä ja kertokaa mielipiteitänne ja kokemuksianne.

2 kommenttia:

  1. Anonyymi10:00

    Pienet kirjoitusvirheet eivät ainakaan tätä vasta blogisi löytänyttä lukijaa haittaa :)

    Jos kuitenkin haluat helpolla tavalla vähentää kirjoitusvirheitä, niin yksi vaihtoehto on kirjoittaa teksti ensin esim. wordiin tai muuhun ohjelmaan, jossa mukana oikoluku automaattisella korjauksella. Siinä suurin osa virheistä korjautuu automaattisesti. Sitten vaan leikkaat ja liimaat tekstin blogiisi ja säästyt virheiden etsimisen vaivalta.

    Kiitos kivasta blogista ja toimivasta verkkokaupasta!

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentistasi ja hyvästä neuvosta. Olen saanut monelta lukijalta hyviä neuvoja tietotekniikan käytössä ja kertokaa niitä edelleen, jos huomaatte minun tekevän jotain hassua. En todellakaan ole tekniikan ihmelapsi, vaan kaiken joudun opettelemaan tuskalla ja vaivalla. Toisaalta minulla on kyllä kiinnostusta oppia tietotekniikkaa, mutta se ei ole minulle luontainen laji.

    Inkeri

    VastaaPoista