sunnuntai 28. joulukuuta 2014

Kauneushoitolan aikataulu vuoden vaihtuessa

Tässä hiukan käytännön tietoa aukioloajoista, ajanvaraustilanteesta yms. Kauneushoitola on auki kaikkina arkipäivinä, mutta ei uudenvuodenaattona 31.12, joka on keskiviikkona. Olen yksin työssä nämä ns.välipäivät, niin kuin aina ennenkin. Marin on parempi olla lasten kanssa kotona ja minulle taas on aivan sama olenko työssä, vai en.

Olen jo vuosia sitten päättänyt, että meidän kahden naisen työpaikassa pitää huomioda myös lapset ja perhe. Lomat ja työt on järjestettävä sillä tavoin, että perheellekin jää aikaa. Minulla se tarkoittaa puolisoni huomioon ottamista ja Marilla lastensa ja miehensä huomioimista. Lähinnä siis koulujen loma-ajat ovat Marin lomapäiviä. Ajattelen asian niin, että kukaan ei viidenkymmenenvuoden kuluttua muista koko kauneushoitolaa, mutta Marin lapset muistavat lapsuutensa. Kamalaa olisi, jos heillä olisi kokemus, että äiti joutui olemaan aina työssä, kun työnantaja oli niin kelju ettei huomioinut lapsia ollenkaan. Minulla ja Marilla on aina lomien ja vapaapäivien sopiminen mennyt hyvin luonnikkaasti. Kumpikin osaa ottaa jo huomioon toisen tilanteen.

Olen siis nyt yksin työssä ja se tarkoittaa sitä, että työt voi hiukan kasaantua. Yleensä kasaantuminen näkyy siinä etten ehdi heti aamusta vastaamaan sähköposteihin ja verkkokaupan paketit voi lähteä myöhemmin. Voi myös olla etten aina ehdi vastaamaan puhelimeen ja joudun laittamaan puhelinvastaajan päälle. Soittakaa silloin noin tunnin päästä uudelleen, tai laittakaa sähköpostia osoitteeseen info@kauneushoitolainkeri.fi. Maanantai ja tiistai ovat jo ihan täynnä, mutta perjantaille 2.1 ja maanantaille 5.1 tuli peruutusajat. Vapaita aikoja kannattaa aina kysellä, koska perinteisesti jouluna iskee flunssaepidemia, tai mahatauti ja yleensä peruutusaikoja tulee tavallista enemmän. Muuten tuo tammikuu on jo hyvin täynnä ja itseltäni löytyy vain pari vapaata aikaa. Tehkää ajanvaraus todella pian, että saatte itsellenne sopivan ajan. Minulla on tarkoitus pitää lomaa tammikuun viimeinen viikko ja helmikuun ensimmäinen viikko. Olin viimeksi lomalla elokuussa ja ajattelin pitää alkuvuodesta kunnon lepoloman, niin kevään kiireet menee mukavammin.Tämän lomani takia helmikuullakin on jo paljon ajanvarauksia ja varsinkin iltapäivät kello 15 jälkeen ovat jo melkein täynnä. Marilta löytyy tammikuulta vielä lähes joka päivältä yksi vapaa aika, joten ei asiakkaat pulaan joudu minun aikatauluni takia.

Jatkamme ensi vuonna tätä Tähtitarjous kampanjaa, joka vaihtuu aina parin viikon välein. Se on esillä verkkosivuillamme ja tässä blogissa. Tähtitarjoustuotteessa on yleensä yli 20% alennusta ja mukana tulee rahanarvoisia matkakokoja tukemaan tarjoustuotteen vaikutusta. Tiivistän myös sähköpostitiedotteiden lähettämistä, koska sitä on jo useampi asiakas pyytänyt. Nyt minulla on ammattitaitoinen firma ja ihminen tekemässä nettiasioita, niin tekniikkapuoli on hyvissä käsissä. Haaveena olisi tehdä muutaman kerran vuodessa 4-6 sivuinen lehtinen painettuna versiona, jossa olisi  kunnollista ja järkevää asiaa ihonhoidosta. Kaikkihan ei tätä blogia lue, koska moni asiakkaani ei käytä tietokonetta. Haluaisin kuitenkin palvella heitä yhtä hyvin ja siinä toimisi tuo lehtinen hyvin. Yksi syy lehtisen suunnitteluun on se, että minulla on kertakaikkiaan loistava nuorimies Hämeenlinnan Kopiotalossa tekemässä painotuotteita. Hänellä on niin paljon ideoita, että minun työmäärä jää pieneksi.

Nämä ovat siis suunnitelmia tulevalle vuodelle. Olen aivan innoissani menossa huomena työhön viiden lomapäivän jälkeen. Tuntuu hyvältä, kun koen vieläkin iloa työstäni. Pelkäsin hiukan miten hyvin ehdin toipua joulunpyhinä joulukuun työkiireistä, kun on vielä kotonakin ruokavieraita ja sukulointia. Onneksi kiireet unohtui kokonaan ja voin vilpittömästi sanoa odottavani huomenaamun työhön tuloa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti